8 entry daha
  • kullanılan yumurtanın tazeliğinin yapılan resmin kalıcılığını ve kalitesini doğrudan etkileyen resim tekniği. bayat yumurta (yani bakkal/markette satılan ve günlük olmayan yumurtalar) kullanılırsa kesinlikle işe yaramaz, emeğe yazık olur. hazır satılan sıvı yumurtalar da keza aynı gruba girer. bu nedenle taptaze (o gün yumurtlanmış) bulunur ve bu yumurtanın sarısı beyazından dikkatle ayrılır; hatta mümkünse elden ele geçirilerek veya kağıt peçete yardımıyla sarının mümkün olduğunca "kuruması" sağlanır. daha sonra bu keseye falçata veya benzeri keskin uçlu bir şeyle delik açılarak yumurta sarısı kaba akıtılır. ardından da elde edilen sıvı saf pigmentle karıştırılır ve çabuk bir biçimde boyamaya geçilir. bu şekilde elde edilen renk hiçbir şekilde daha sonrası için (örneğin boyamaya ertesi gün devam edilecekse)saklanamaz. her seferinde işe baştan başlamak gerekir. (bkz: uğraş uğraş nereye kadar) (bkz: sabreden derviş muradına ermiş)

    tüm bu zorlukları düşünüldüğünde temperanın neden yağlı boyanın ortaya çıkışıyla beraber yavaş yavaş popülaritesinin azaldığı da anlaşılabilir. ancak, tüm bu zorluklarına rağmen güçlü yanları da vardır. bir kere, daha önce de belirtildiği gibi kitabına uygun hazırlanan tempera çok ama çok kalıcıdır. çünkü içinde şimdiki boyaların hemen hemen tümünde yer alan hiçbir gereksiz dolgu malzemesi yoktur. sadece saf pigment ve taze yumurta sarısından oluşur. doğada bulunan pigmentler tempera tekniği sayesınde en yalın halleriyle ve oldukları gibi resme yansırlar. ayrıca, bu teknikle yapılan eserler yağlı boya gibi sararmaz ve çatlamaya da dayanıklıdır. bu nedenle hala bu tekniği kullanan ressamlara rastlanır.
7 entry daha
hesabın var mı? giriş yap