• türkiye'de sosyalizm ile karıştırılan akım. ülkücüler ne kadar sosyalist ise kürtler de o kadar sosyalist, hem teoride hem de pratikte.
  • hakkini ararken beni oldurmeyeydi iyiydi.
  • silahla, kanla , öldürerek, pusu kurarak , bebek vurarak, kadınları sokak ortasında kurşuna dizerek, mayın döşeyerek, imam, öğretmen , mühendis öldürerek özgürlük ve hak arayanların , kınanmasına tepki gösterdiği fikir, düşünce, ideoloji. katil gömleği.
  • milliyetçiliğin ırkçı aşamasıdır.doğduğumdan beri kürt halkıyla iç içe yaşıyorum babam doğulu ve malesef ki bazı akrabalarımız sırf onları desteklemiyoruz diye ilişkiyi kestiler ayrıca tanıdığım çoğu kürt ırkçılığı doruklarında yaşıyor.
  • her türlü milliyetçiliğe karşı ve milliyetçilikle olabildiğince taşşak geçen biri olarak, her ne hikmetse "kürt milliyetçiliği" ile dalga geçtiğinizde anında faşist oluverip çıkıyorsunuz amk..

    adam "antik yunan'ın kökeni kürtlerdir" diyor, bu herifle haklı olarak taşşak geçiyorsun ve faşist oluyorsun. oh ne güzel dünya amk.
  • #16957158

    anladım ki hiç bir şeyle alakalı değilmiş. çünkü iki yüzlü bir siyasetten başka bir şey değil. zira "milliyetçiliğinin" kelimesinin önüne hangi ırkı yazarsanız yazın, aynı bokun laciverti...kürt, türk, zaza, laz, ingiliz, fransız, yarrak... hangisinin sonuna yazarsanız yazın aynı bok değişmiyor. ön adı ne olursa olsun orospu çocukluğu bu milliyetçilik. buraya kadar olan kısmı salt milliyetçilikle alakalı kendi görüşümdü, devam.

    eskiden her ne kadar kürt milliyetçilerinin haklı olabileceği düşüncesine sahip olsam da artık değilim. zira olayı yine kürtler çözdü. sağolsunlar yine hatırlattılar ki bir araya gelince bir topluluk halini alınca yaptıkları belli davranışlar var: sağa sola molotof atma (serap eser ), etrafı taşlama, kamu malına ve özel mülke zarar verme, bir orospu evladının yeri daraltıldı diye eylem yapma ve bu eylemlerin dozunu kaçırdıkları sırada ölen birisi için 1 hafta boyunca öğrencilerin ders görme hakkını gaspetme yetkisini kendinde görme, 2+2'nin sonucunu elde edememe...

    sonuna kadar da iki yüzlüdür bu milliyetçilik... zira kürtlerin klasik bir lafı vardır türkler bizi asimile ediyor. öte yandan bakıyorsun ki kürtler hiç bir bilimsel dayanağı olmayan: "zazalar kürttür" tezini savunuyor ve zazaca olmayan kelimeleri (kürtçe kelimeleri) zazacanın kendisinde varmış gibi gösterme lakayıklığına imza atıyorlar. her bayramda "roşane şıma piroz be" yazılarını asıyorlar. ulan piroz ne armut ? zazaca'da öyle bir kelime yok.

    onu da geçtim, millete milliyetçi derler yine ve yine alakasız her ezilmiş milletin arkasında olduğunu söylerler ama kendi kendilerini de ezmekten zerre utanç duymazlar. bilmem onun kuruluşu, yıkılışı, bilmem bir orospu çocuğunun suriyeden çıkarılışı, yakalanışı falan gibi sikindirik günlerde kendi halkının elinde bulunan bütün esnaf örgütlerini kepenk indirmeye zorlarlar. kendi kendilerini baltalarlar. yeri gelir "yok efenim bize fabrika yapmıyorlar, onu yapmıyorlar, bunu yapmıyorlar". ee sen hakediyor musun ki ? yapılanına sahip çıkıyormusun ki ? üzerinde yürümen için yapılan kaldırım taşını sağa sola atarken bunları hiç düşünüyor musun ki ?

    yok...
  • "sol" cenahın pek sevdiğidir bu.
    geçen (tabi ki de) sosyoloji okumuş bir arkadaşım facebook iletisine "denizli, fazla beyaz fazla turk ve fazla homojensin. giderek dar geliyorsun bana." yazmış. mesela biri "diyarbakır, fazla kürtsün dar geliyorsun" yazsan kıyameti koparır. ne faşistliğin kalır ne vandallığın. bunu yazan da türk. kürt kökenli biri olsa bi nebze, bak bi nebze diyorum, anlayabilirim.
    şimdi bu ikisinin ne farkı var? milliyetçilik milliyetçiliktir. kimin için yapıldığının farkı olabilir mi?
    tanım olarak; tiksindikleri türk milliyetçileriyle aynı mallıktadırlar.
  • yaptığını kabul edememe hastalığının baş mimarı.
  • kürt milliyetçiliği ile türk milliyetçiliği arasında yapısal farklar vardır. kürt milliyetçiliğinin altında aşiretçilik, kabilecilik ve soyculuktan kaynaklanan kuvvetli bir biz anlayışı vardır. bu anlayış esasında, ilk anda kürtçülük ekseninde değil, en altta soy/hane en yukarıda aşiret olmak üzere ortaya çıkar. feodal kürtler olabildiğince, diğer aşiretlere karışmamak hatta aşiret içinde olsa dahi diğer sülalere karışmamak eğilimindedirler. bu eğilim sayesinde yerleştikleri topraklarda asimile olmamışlardır. bu "biz"cilik anlayışının milliyetçiliğe dönüşmesi ise 19. yy'a denk gelir. 21. yy ve son 10 sene kürt milliyetçiliğinin doruklara çıktığı dönemdir. bu dönemde artık, uluslaşma çabası içine girilmiştir.

    türk milliyetçiliğinde kuvvetli bir biz anlayışı yoktur. olamaz da, çünkü bugün türk dediğimiz insanların çoğu, anadolu, balkanlar, orta asya'dan zilyon tane ırktan insanın birleşmesi sonucu oluşmuştur. ayrıca osmanlı döneminden gelen bir emperyal gelenek sonucu oluşan çok kültürlülük bilinci biz anlayışının oluşmasını engeller. buna tek istisna, baştan beri osmanlıda bu çok kültürlülüğe ve emperyal geleneğe karşı olan alevi-türkmenlerin biz anlayışıdır. bugün türk milliyetçiliğinden artık tamamen ayrılmış türkçü akımların altına bu inanç yatar. taa, kapıkulu - yeniçeri, osmanlı-safevi mücadelesine kadar gidecek bu ayrım başka bir yazı konusu olacak derindir. bugün nette gördüğünüz türk ırkçısı sitelerin çoğunun kurucusu alevi-türkmen kökenli insanlardır. bunlar da kürt milliyetçilerinin sahip olduğu biz anlayışına sahiptirler.

    (bkz: kürt feodalizmi)
  • şovenizmin zirvesine ulaşmıştır.

    şimdi kürt milliyetçileri hep tc'yi suçlarlar yer isimleri değişti falan diye.

    aynı milliyetçiler, bin yıllık erbil'in ismini kullanmamaya yemin etmişler hewler diyorlar.

    dağdan gelip bağdakini kovmak budur işte.
hesabın var mı? giriş yap