• shawshank redemption adlı filmde tim robbins in tüm hapishaneye plaktan çaldığı parça da bu operadandır
  • mozart'in bir baska unlu operasi..bu italyan stilinde yazildigi icin dil olarak da italyanca yazilmistir..libretto lorenzo da ponte'ye aittir ve beaumarchais'nin la folle journée on le mariage de figaro oyunundan adapte edilmistir (ki ayni oyundan daha sonra sevil berberi'nin librettosu da adapte edilcektir)..oyun aslinda bir farstir..opera ise dort perdedir..
  • figaro'nun herkes tarafindan bilinen unlu aryasi aslinda muzikal bir galat i meshur konusudur diyebiliriz, zira largo al factotum adindaki bu arya (populer olarak figaro's song - la la la vs. diye de bilinir) aslinda figaro'nun dugunu operasinda degil, sevil berberi operasinda yer alan bir aryadir, o yuzden diyorum ki once (bkz: il barbiere di siviglia), sonra (bkz: largo al factotum)..
  • perihan savaş ın ibrahim tatlıses ile evli olduğu dönemde "ibo bu akşam biz figaro'nun düğününe gidicez"demesine karşılık ibo'nun perihan savaş ın neden bahsettiğini anlamayıp daha sonra gayet ciddi bir biçimde"iyi gidin de ne takacaksınız?"diye sorduğu düğün:))

    tabi shawshank redemption'daki sahnesini de es geçmemek lazım.insanda o sesi duyar duymaz tıpkı andy gibi gözleri kapatıp dinleme ve bir huzur hissi doğuruyor.ki bu sesteki hüznün iliklerinize kadar işlemesinden kaynaklanıyor zannımca.
  • shawshank redemption filminde calan ve herkesi etkileyen arya ise aslinda kontes ve susanna'nin bir duetidir, 3. perde 10. sahnede yer alir, burada kontes, susanna'ya kont'a iletmesi icin bir ask mektubu dikte ettirmektedir..arya "(canzonetta) sull'aria" veya "che soave zeffiretto" olarak bilinmektedir, orjinal librettoya gore sozler soyledir:

    susanna: (scrivendo) "sull'aria..."
    la contessa: "che soave zeffiretto..."
    susanna: "zeffiretto..."
    la contessa: "questa sera spirerà..."
    susanna: "questa sera spirerà..."
    la contessa: "sotto i pini del boschetto."
    susanna: "sotto i pini..."
    la contessa: "sotto i pini del boschetto."
    susanna: "sotto i pini...del boschetto..."
    la contessa: ei già il resto capirà.
    susanna: certo, certo il capirà.
  • konu ise soyle gelisir: figaro, hizmetci susanna ile evlenmeyi umarken sehvet duskunu efendisi kont'un onu ilk once eline gecirmesini engellemek zorundadir. kontes de figaro ve susanna'ya kont'u teshir etme ve asagilama planlarinda katılırken, hikayedeki neredeyse her kadini arzuluyor gorunen lawuk usak cherubino'nun asikane genc tribindeki cilvelesmeleri ise kont'un tepesinin bilahare atmasina yardimci olur ve abuk ve gubuk sekilde olaylar gelisir..
  • zamanında fransa'da yasaklanmış bir oyunun operası.
    gerçi oyuna avusturya imparatoru ikinci joseph'de kesinlikle sempatiyle bakmıyor, oyundaki sınıf ayrımcılığıyla halkın galeyana gelebileceğini düşünüyormuş.ancak durum, müzik ve mozart'ın dehası olunca imparator sert davranmamış ve opera, çok şükür, sahnelenmiştir...
    "amadeus" filmine bakarsak mozart sayesinde ikna edilmiştir imparator. ancak mozart'ın ikna kabiliyeti sayesinde mi, müzikal anlamdaki sihirbazlıgına olan hürmetten mi ,orası apayrı bir konu.
  • mozart'ın yine en kazık aryaları kadınlara dayadığı komik opera. kontes almaviva'nın söylediği aryalar operanın en zor ve en güzel aryalarıdır fakat hakkıyla çok az insan söyleyebiliyor malesef.
  • "laaaaalalalalalalalalalaalala laaa laaaaaaaa" tadında geçişleri beynimde yer etmiştir bolca.
  • istanbul üniversitesi devlet konservatuvarı tarafından 1-2 haziran'da süreyya operası'nda sergilenecek olan operadır. bekleriz.
hesabın var mı? giriş yap