• bir frp/rpg geleckte gecen (bkz: cyberpunk)
  • gelecek teknolojiler konusundaki tahminleri o kadar da uçuk olmayan settingdir bu efendim. google'un çıkarttığı gözlükler olsun, herşeyin wirelessleşmesi olsun pis tutturmuşlardır. lan yoksa?
  • rulebook'unu netten indirirken şaştığım, lan 50 mb pdf mi olumuş, adam mı sikionuz lan siz dediğim, inatla da hepsini indirmeye ahdettiğim hede.
  • her yeni sürümünde şimdi ve gelecek hakkındaki tahminleri dikkate alarak revize alan rpg sistemidir, bu yüzden bu kadar "gerçeğe" yakın haldedir. en azından dördüncü versiyonu böyle bir revizenin yapıldığını gösterir nitelik taşımaktadır, siberuzayın "kablosuz"a taşınması, rfidler, augmented reality düşüncesi ve diğer bir çok şey şu anda uygulanabilir haldedir. nitekim bir avm'ye girdiğinizde bedeninizin ölçüsünü bilen iphone'unuzun bir uygulama yardımı ile dükkanların stoklarına bağlanması ve size uygun kıyafetleri göstermesi ve seçtiğiniz kıyafetin olduğu dükkana yönlendirmesi şu anda belki zor ama imkansız olmayan birşeydir, takdir edersiniz ki.

    onun haricinde hala hacking kısmı kendi başına bir kitabı gerektirecek kadar kasınç anlatılmıştır, büyü sistemi ve combat sistemi biraz daha hafiftir ve zannımca bir önceki versiyondan daha hızlıdır, ancak an itibariyle catalyst'in çıkarttığı kitaplar shadowrun 3rd edition'un yan kaynak kitapları ile kıyasla çok çok azdır, nerede captain chaos'un shadowland'ı nerede bu kitapların "yazıldığı" bulletin board sistemi...
  • 2060 lara kadar gelecegimizin nasil olduguna dayir ve tabii oyunun background storysinide olusturan pek sevdigim bir future forecasti vardir
  • cyberpunk'tır ama öyle bildiğiniz cinsten bir cyberpunk değildir. 2011 senesinde awakening ile birlikte ortalık fena karışır, büyü dünyaya geri döner, great dragon'lar uyanır, bunların yedikleri herzeler, insanların goblinization ile orklara ve trollere dönüşmesi, insan anne babalardan çatır çatır elf, dwarf çocukların doğması ile altıncı dünya başlar. her şey birbirine girer. megacorporationlar, nükleer kazalar, büyüsel kazalar, büyü açısından güçlü eski kültürlerin (aztek, amerikan yerlileri, zulular gibi) avantajı bulunca tepelerine binen beyaz adamın çarkına sıçması gibi olaylarla dünya keraneye döner, ta atlantis'ten önceki dördüncü çağdan beri ortalıkta sürten immortal elflerin ve her tarakta bezi olan great dragon'ların da işin içine girmesiyle dünya gerçek anlamda tersine döner.
  • kitabının ilk cümlesi muhteşemdir ve setting'i mükemmel bir şekilde özetler.

    "2070. handbasket still in motion."
  • wyrm turns
    here a brief description of ye olde dragons at work and play:

    2012: the great dragon lofwyr appears in germany and makes his first moves toward becoming a major corporate player.

    2020: in response to a jihad declared against the emerging metahuman races by iran's ayatollah, the dragon aden demolished the city tehran *

    2039: the great dragon dunkelzahn's second interpreter resigns and is replaced by nadja daviar, an eastern european elf with no personal history in file. (and i mean nothing. lots of us have been looking.)

    2041: euroair flight 329 from london to atlanta is destroyed over the atlantic. a garbled last transmission and recovered tapes indicate that the aircraft was attacked by a dragon (later identified tentatively as sirrurg), and that one heroic passenger* held the beast off for several minutes with sorcery before the flight's demise.

    2042: dunkelzahn launches "wyrm talk," a semi-annual vid programm. topics range from celebrity interviews to insightful commentaries on culture and society. (catch the reruns on channel 62 in seattle.)*

    2053: tir tairngire attempt to capture shasta dam in northern california, but the great dragon hestaby forces the elven troops to withdraw. hestaby takes possesion of the dam and the surrounding land.
  • la ankarada sunu oynatan var mi? shadowrun returns den sonra nasi canim cekti. 10 seneden fazla oldu oynamayali
hesabın var mı? giriş yap